Saturday, January 22, 2011

~ Makan Or MenTeDaRah ~

Nampaknya korang suka n3 makan2 ye....Komain korang semalam ye.. bab makan laju jer kan?? cepat tul korang balas kan?? hehehe...Tak pe ari ini angah buat n3 makan lagi nak...??nak??nak??
Amboi  suka ye...hehehee...
Kisahnya semalam tetiba lak nak makan banyak...Biasanya kalau angah makan banyak mak mesti cakap "kau nie makan ke?? mentedarah?"
Korang tau tak apa maksud tue???
Sapa org melaka cepat2?? angkat tangan.... Sapa org melaka tahu la kan?? apa maksudnya...
Means mentedarah sama erti makan gak la.. cuma bahasanya kesat sikit la..
Korang pun tahu kan kalau org melaka panggil mesti ...musibat la... lahawau la.. eh banyak lagi la... tapi nak cakap banyak2 kang lain jadinya tul tak?? 
Apa pun angah tetap makan or mentedarah sama jerrrrrrr... hehehee
ya itu lah menu ku semalam nasi ayam kampung & kuih kole kacang serta air bali.... yeszaaa 

p/s: nak cari lagi la n3 makan2 korang suka kan??? hehehe

15 Budak comei:

alinac lover said...

sukaaaaaaaaaaa jerk hehhe

ieda said...

hahahah ape2 pun boleh dikk .. kalau dah ke psar tani @ malam nie , toksah cakap lah .. semua nak .
kole kacang tuu dah lama x makan lahhh huhuhu

kakcik said...

Huhuhu... berat kakcik dah naik tanpa kawalan... macam mana nak tahan selera makan ni??? :(

zulkbo said...

salam,
erppp..lapo benor
nampak gayanya tu..

echah mashuri said...

hee.angah.. tnjuk2 sal makan.terliuq jeee...;p..sotong kngkung smlm pn masih lagi rase nakkk.;p

d_tieah said...

Laporrrrrrrrrr perut den ni ha..
Hahaha..
Air bali tu kalo time demam syok lah minum..

nisa said...

nisa antu makan...hihihi..memang suka makan..emm..dah lama tak makan kuih kole kacang...nak tunggu bulan pose baru ramai org jual..

maCy said...

xpna dgr pn pkataan tu. huhu

zmah said...

Suka akak tgk gambar si kecil tu...

Nurhayati said...

wah gendang gendut tali kecapi.. kenyang perut senang hati :)

Fiqas said...

ho ho angah...mentekedarah ek..sy ada kawan dari melaka..selalu sebut tu..

Cma Shiema said...

hahaha..cma da lapau!

makdara TERdiva said...

smlm MDT masak ayam paprik tp arini makan takde napsu plak nak masak..boleh??

arini cuma mentedarah nasi goreng yg housemate buat sambil berblogging...lalalala :)

munna said...

yang air barli tu munna plg suka... skrg mi sejak kurangkan minum teh.. air barli ni yg munna order klu makan kat luar

aibaks said...

seb baik la yop da kenyang.. haha

Related Posts with Thumbnails