Thursday, January 27, 2011

~ KeKaSih AsMaRa ~

Wah tajuk memang meletop kan?? mentang2 la semalam anniversary...Macam ada apa2 jer ehem..ehem... Amboi korang kesitu lak gi ye...angah kan dah kata hubby keje malam..tak ada maknanya angah nak ber asmaradananyer....Sentap nie...hehehe leh ke macam tue?? Ye la..Sebenarnya hubby bukan tak nak ambil cuti...cuti dia di bekukan tuk sebelum raya cina nie...Sedih tau...sob..sob... Tapi hubby ada cakap postpone this weekend nie.. tak pe la.. angah jenis tak kisah..Sebab angah jenis terbuka tau...Kalau Korang kata angah ada buat salah ngan korang cepat bagi tahu angah... cepat2 angah minta maaf tau... hehehe...
Melalut lak cerita angah hari ini....
Sebenarnya angah nak cerita 1 kisah nie...
Last week angah kan gi ke Pulau Indah...Korang tahu tak kat laguna park.. mana yg duk KL & PJ tahu la... tapi mana yg duk kat luar tue sorry.... ye..
Kisahnye macam nie
Ada pasangan couple tengah duk rapat la..Sambil tue diorang memancing..Datang sorang pakcik tua..


Pakcik :"Woiiii korang nie nak mancing ke apa???"
Budak lelaki: "memancing la.."
PC: " kalau nak mancing tak yah kat sini?? nie bukan tempat maksiat!!!"
BL: "Salah ke?? apa yg saya buat?"
PC: "Org cakap menjawab...jawab..."
BL: " Saya tak buat apa2 pun "
PC : "org kalau cakap jgn nak menjawab....jgn nak kurang ajar...paham??"
apa lagi kalau dah jenis budak yg baran dia pun melanton la..
BL: " peduli apa aku..yg penting aku tak buat apa2"Dia (awek) nie teman jer"
PC: " Kurang ajar punya budak"
lepas tue terus budak tue senyap.. tak cakap apa2 mungkin awek dia sabarkan dia.. kot....yg pak cik tua tue pun pok..pek..pok..pek.. cakap pasal hukum hakam..


Moral: Tak salah kalau pak cik tua tue nak tegur.. tapi bagi la salam dahulu...Kemudian cakap tue biarlah ngan nada yg lembut jgnlah ngan nada yg kasar..Lepas tue pak cik tue pun tengok dulu apa yg budak tue buat..Bg pandangan angah la...diorang pun salah sikit jer cuma duk rapat sikit jer tak la duk peluk2 macam gini...
pic from goggle 

Mesti budak tue ngan pasangan dia malu kan?? cian dia.. apa la ada gak org macam nie...
Sampai semua org dengar kan??kan??? 
Lepas tue angah ngan hubby pun buat la macam nie(gambar atas) kasi bengang kat org tua tue.. hahaha.......
Mulanya dia nak tegur tapi tengok ada lak budak nie...
kah..kah..kah... angah kalau org macam tue suka tul sakat lagi2 jenis org tua yg tak reti adab sopan nie...sampai hubby kata angah lagi jahat hahaha..

p/s: jahat ke angah nie yer...???ehh angah tak jahat cuma suka sakat jer hahahaa........

41 Budak comei:

azzey said...

Yelah, klu nak tegur pon biarlah dgn cara berhikmah kannn..:)

DKosongLapan said...

itu le paseinye angah....nak menego ni ade caghe nye....kalo teghuih sergah camtu......kan ttak baik....ce caghe berlapik tapi dalam mase same 'bagi' sekali....kompem bebudak tu insap punye leee

Rizziela said...

Baguslah angah....dah la pakcik tu dengan marah dengan budak2 tadi..angah plak g tambah lagi bara dia...sure dia malu kan bila nampak gugurl

☆ lieya latif ☆ said...

alah angah apesal ko tak amik gambar budak tu...leh aku tgk rapat mane dieorg duduk hahahaahahah.......

tula kan, skrang ni bile ade kapel dok rapat2 mule laa kite tak sedap hati kan...ye laa lagi2 kes buang anak ni dah makin berleluasa.....

kakcik said...

Pakcik tu tak pandai berbasa basi - main terjah je! :)

Zaidah said...

betul tu angah...klu nak tegur biarlah berhemah..n jangan memalukan pasangan tu...barulah berjaya....

bighagenjo said...

Betul Betul. pengalaman ku dulu. Kawan kena hentam. Pakcik tu over. Padahal tmpt org ramai, duduk jauh2, ku ada situ lagi teman diorg. Pakcik tu tetapppp pot pet pot pet. Heran haku.

CiK QiQi said...

erm...xsuke kalo dtgur gitu..lg deme mnjawab..ade slhnye pd bdk 2 tu tp slh pkcik tu jgk...tgur cre yg slh...dak2zaman skang ni kena tgur ngn cre yg btoi...kalo mcm tu lagi wt derk la deme..lg 1 xbek malukn deme dpn org ramai.

zulkbo said...

salam..
budak2 sekarang kala
di tegur berhemah buat dek je..
elok di kayukan sekali terus..
he he...maksiat merata..bila yang jantan buat berani,si pompuan kata rela..ermmm..buang bayi menjadi2..dah gatei menikah je..tak mampu berpuasa sunat..pahala dapat..mati berkat..wallahulam..maksiat perlu diperangi,kalau zaman nabi orang hukum rejam batu..zaman kini hukuman boleh lepas..azab Allah menanti di sana..mencegah lebih baik dari mengubati...

Cma Shiema said...

Muahaha...g dating yerk..
oo..psl ni ka?mmg ade pokcik2 or mkcik2 camni..
suka tegur kapel2 yg dok berdua2an.mengundang maksiat tu...~
cma setuju tang pkcik tu tegur..& mgapa dia pot pet2 pasal HUKUM ALLAH.
mmg couple yg duduk ber2an tu patut malu!
tapi tang tinggi suara sampai org dgr tu,x elokla pulak..bole mendatangkan AIB~
berpada2 lah kan..

~ala2..... tomeynYe pic candid gugurl..kalo c seri nk soh bergambar2?hmm x dapek den nk nolong.....

mr.curly said...

maybe pakcik tu teringat zaman die kene marah mase mude2 dlu kottt..trauma smpi ke tue..hikhik

kakngah said...

PC tu kasar sgt tegur BL tu. nk tegur pun, biar la cara yg berhemah. patut dia tunjuk la cnth yg bik kt ank muda. ni.. ckp org kurang ajar.. diri sndr??

Amy Syaquena said...

Pc tue tak pandai nak berbahsa kot sedap main hentam je..

AngahSayang2314 said...

azzey tul tue...

AngahSayang2314 said...

d08 tul tue.. jgn bagi sampai masuk penjara dah yeee hehehe

AngahSayang2314 said...

kak zila tue la angah kan suka menyakat org hehehe

AngahSayang2314 said...

lieya tue la lupa.. lain kali angah jadi wartawan yer.. tak pasal2 kena debik ngan pc & bl tue kang...

AngahSayang2314 said...

kak cik tue la kan???

AngahSayang2314 said...

kak zai tul tue biar berhemah

AngahSayang2314 said...

big tul tue..ooo jgn kau kottttt kau kata la kwan hehehe

AngahSayang2314 said...

qiqi hehehe...macam2 le kau nie..

AngahSayang2314 said...

salam abg zul

ye la sekarang bahaya... kan....

AngahSayang2314 said...

cma kah..kah..kah... dating japp

hehehe

AngahSayang2314 said...

curly ye la kot angah rasa macam tue kottttt hehehee

AngahSayang2314 said...

kak ngah tul la pasal angah dengar pun terkejuttt

AngahSayang2314 said...

amy sesedap bahasa dia kot hehehee

ieda said...

ahhahah budak tu pun satu .. jgn lah duduk rapat2 ekekek
kang pakcik tuu rabun kuut .. dia nampak mcm peluk2 jer .. hahahah
x salah pakcik tuu jugak .. hehe
moral dia .. len kali jgn duk rapat2 lagi ekkekeke

makdara TERdiva said...

MDT pun dulu paling suka nyakat @ tegur2 org..nak2 lagi kalau org tu pakwe ensem..pernah terjadi la dulu mase kat alor setar..sakat punya sakat, tersangkut pakwe siam..mak aih punya la ensem..tp sayang..cinta terbengkalai ditengah jalan sebab lost contact..grrrrr

rase2nye komen ade lari dari tajuk tak?? haha!

Zura said...

ape daaa pakcik tue...nk tegur pun berhemahla sikit...nasib baik budak tue xhempuk ngan helmet ke atau x tusuk ngan pancing...xsalah tegur tp biar cara yg elok...nie sumelah yg jd kes nie...:D

Sarah Syazwani said...

heppy anniversary angah..sori bz sgt x sempat nk jenguk blog kwn2

rATu kEBaYA said...

uiks... kasarnya..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

LM tak sakat..pandang2 je..hehe

AngahSayang2314 said...

kak ieda jgn pandang2 duduk renggang hehehe...

AngahSayang2314 said...

mdt bole la tak terlandas punn hehehe

AngahSayang2314 said...

zura tul tue

AngahSayang2314 said...

sarah tak pe..hehehee

AngahSayang2314 said...

ratu kebaya kasar kan??

AngahSayang2314 said...

lm jgn pandang2 hehehe

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Assalamualaikummmmm angahhhh ...

kena bagi salam dulu .... nak tegur orang kena ade caranya.... biar halus tapi berseni insya Allah orang boleh terima

Fiqas said...

oho, g dating ek..sempat lagi duk sakat pakcik tua tu ye, seb baik ada gegirl, klu tak entah2 pakcik tu humban angah dalam laut tu..

Ogy said...

kalau derang setakat menancing...pastu sembang2...tunggu dpt ikan..apalah salahnya...bukanlah nk mengajar org supaya deting2 pulak tp kita ni jgnlah hipokrit..kalo setakat deting2 gitu..duduk lepak kt mana2..rasanya semua org pun pernah buat...

lainlah kalau derang ni duk berhimpit..pastu tgn merayap2 je...mmg sahlah kena tegur...

ntahlah..komen byk2 gak...takut silap plak...

Related Posts with Thumbnails