Friday, January 21, 2011

~ LePas HajaT ~

perhhh tajuk angah tak leh bla kan?? Apa tue lepas hajat??? ooo lepas hajat la.. tak tahu ke??? hehehe...
lepas dari lake garden malam tue hubby tanya la... angah..
"Nak kuar makan tak??"
"Gi mana??'

Pikir punya pikir Tetiba terlintas kat kepala nak makan SOTONG KANGKUNG..Bole lak kepala nie terpikir sotong kangkung.... perhhh sedapnyerrrrrr..
Mula angah nak  makan sotong kangkung kat Shah alam macam dalam gambar nie..Perhhh terbayang2 angah sotong kangkung dia memang superb la...terrangkat habis la..ngan pedasnya..ngan sotongnya..ngan kangkungnya...nak kata sedap habis la....
Tetiba hubby kata kita try 1 tempat mana tahu sedap....Gi la makan kat Kelana Jaya..Tapi yg peliknya kuah cilinya dia asingkan..Tapi kuah yg warna hitam tue pekat habis tau...(alamak angah tetiba lak lapo)
Sampai gugurl pun joint sekali hahaha...
Tengok la.. mulutnya comot2 makan sotong kangkung...Sampai dia kata "mama dap.."
kah..kah..kah... budak pun tahu cakap sedap....Tapi bagi angah kat shah alam lagi sedap korang tengok tul2 kat atas tue....ummmppphh

p/s: lepas hajat nak mamam sotong kangkung.. hahahaha esok cuti lagiii....


29 Budak comei:

ciK mOt ©™ said...

hehehe, ingatkan lepas hajat apa tadi...eh eh, teringin nak makan yong tau fu la plak...nak cari gak la petang ni kat pasar malam...hehehe

Fiqas said...

lepas hajat angah ek, sedap je angah nyer hajat tu..

sarah-najwan said...

jika angah nk tau
ni la akak suko mkn skrg tau..

skrg ni akak nk marah angah sb..akak terliur sgt nih..angan telah menjeleskan akak dgn n3 ini..huk huk huk...
sodap sungguh sotong kangkung nih...

nora said...

tetibe tertelan air liur la pulak

eiela said...

tak pernah lagi makan nih. tapi tak leh campur dengan sotong,,alergik.

Latest Entri :
Tingginya Martabat Seorang Ibu

echah mashuri said...

perghh..mcm sedap la angah.heee...echah xpenah mkn lagi sotong knkung

nisa said...

wah..sedapnya sotong kangkung..mintak sket..hehehe

p/s angah sebiji sebuntat sama kes kita..pasal biras la nisa kua dr umah tu..dulu pun tinggal dgn mertua gak, sama biras antu sekor tu..sbb dia buat taik lastly nisa kua dr umah tu...bila dh kua dr umah ru bru mak mertua n semua tau sape biras antu tu..hamek kau!

POSH76 said...

sedapnyer kene lepas hajat tu kang tak pasal2 termimpi2

oya said...

comey tu comot la..
dap sgt nih

munna said...

first time ..dengar dan tgk pic sotong kangkung... ingatkan nak citer pasal ngangkung tadi...

LYAfrina said...

sotong kankung???
sejenis lauk makan dgn nasi k???

gigi rongak said...

alamak.. lapar dah ni..hehe

S..U..D..@..I..S said...

ermm...tangkap leleh air lioq...ni angah

DKosongLapan said...

nampak sedap angah......lagi sedap kalo dapat makan niii...... errr...boleh pos ke Ipoh???

Mata Hati said...

tak leh tahan tgk makanan kat atas tu.. tiba2 jer bergendang gendut dlm perut

aibaks said...

ganas la ko ni ngah.. suap si gugurl sampai comot.. haha..

gugurl.. takpe k.. mama tu mmg camtu.. saje je nak wat gugurl comot.. haha

makdara TERdiva said...

geramnye kangkung tuh...slurp!!!
aaaaaaaaaa.....lapo!

Cma Shiema said...

sotong kangkung??cma belom penah mkn lagi..hua hua hua...dah angah kate sedappp bole la cma g try nnti..

Rinna said...

Hmm..lamanya tak makan sotong kangkung..tuh..nampak sedap sgt..plak.. :)

MamaYatie said...

kalo tengok rupa..hak atas tu mmg lagi umpphh..

bila nak turun saujana putra lagi?
yatie3479@gmail.com

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

ouhh, bestnyaa makan2;) sotong kangkung, hrus mencobaa ni!

ieda said...

ooo mcm nie sotong kangkung .. dia rebus ala2 yong taufu kan .. mkn ngan kuah lada dia .. ermm sedap2 ..
tapi akak kalau sotong kembang nie kalau buat rebus mcm nie kureng sikit ,....

amboi2 anak dara tuu sedap sgt lah tuu :))

apple hijau said...

sedapnyer angah...terliur plak..

M a W a D D a H said...

sedapnya tengok sotong kangkung tue..

ekceli tak pernah cuba resepi nih...agak2 ape yer bahan2 die...hurmmm

d_tieah said...

Ini yg buat aku rasa nak marah ni..
Bila masuk blog mak2 orang/bini2 orang mesti ade pasal masakan..
Angah jahat!
Hahaha..
Nak jugak lah.. *Terliur!
Esok mesti cari jugak kat kedai ni..

p/s: Dah buat tutorial layout fb tu..

:: Zanna :: said...

sedapnya ngah sotong kangkung.. ^.^


n3 baru zanna ^.^

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam ... Kami Datang Ziarah Blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mama nanti gegirl nak gi lagi lahhhh makan sotong kangkung tu.... Mama ajak papa gi hari-hari bleh takkkk

BIONIC WOMEN said...

angah len kali bagitau ler kat maner tmpatnya, senang nak cari..huhu..kecur liur ler ngah tenguk..huhu

Ogy said...

kat kelana jaya kt mana ni ngah...cepat bgtauuuuuuu

Related Posts with Thumbnails