Tuesday, February 22, 2011

~ PolKa Dot ~

Terima kasih semua atas segala kekuatan kata semangat yg kalian berikan pada angah semalam...Hanya tuhan yg dapat membalas segala jasa baik korang semua....amin...Jom kita lupakan kisah semalam kita bangkit ngan kisah yg baru..X mo emo2 & sedih2 lagi..Hari ini mau ceria & mahu bercerita kisah makan bole???hehehe...
Korang ingat tak????? pasal n3 apam oh apam dulu.. oh kalau tak ingat leh la baca ye...Oh ngan 10 jari jemariku ini..angah pun terus ke dapur tuk bersilat lagi untuk kali ini....Mencuba tuk kali ke-2 buat kuih apam polka dot.
Akhirnya berjaya gak angah mencuba ngan hasil resepi beita (kawan fb)..Bukan tue jer malah angah ubah suai sikit rasanya & bahannya..Senang cerita ia ada rasa kelainan sikit...hehehee
inilah hasilnya....berintikan blueberry,jagung,choc & Kelapa Putih

Sebenarnya resepinya cuma inti blueberry,strawberry & inti kelapa gula merah yg kawan angah bagi..Tapi.... angah terasa macam nak tokok tambah maka angah ubahkan ia menjadi pelbagai rasa..bole macam tue????.
Kalau ikutkan banyak lagi kuih apam nie..Tapi dalam masa yg sama  mak cik hubby datang ke rumah...Habis dia kejekan kuih apam nie..Tambahan tengah panas pulak & warna-warni kan??? maka hanya ini yg tinggal...Senang cerita rezeki diorang kan?? katanya sedap...sedap ke?? hehehe
yg nie hasil air tangan hubby yg buat.. dia kata tak cantik nampak polka dot banyak sangat dah macam kena gigitan nyamuk lak..So dia ubah kuih apam nie jadi macam nie.....hahahahaa....bole macam tu......

Jom angah kasi zoom sikit inti kuih apam polka dot nie...Tapi yang tinggal hanya inti blueberry jer.. la yg lain habis di kejekan oleh manusia2 yg datang hehehe...
inilah intinya............sedap tak???

Jadi korang  bole la cuba pasti anak suka sebab ia warna-warni tau...Gugurl kalau dapat sampai 4-5 ketul dia makan... dia suka inti kosang jer...
Angah suka guna ayat dari cerita TIRAMISU  "kenapa beli kalau bole buat??" so pada yg nak resepi tunggu ye....angah terlupa lak bawa opis hehehe....

p/s: Hari ini tak nak emo2 nak epi2 jer hehehe...nak bw kat teratak korang...

68 Budak comei:

cikmOt said...

wahh...tabik la...pandai angah buat...kita tak pandai...tangan keras...sob sob...

LyNn HaMzAh said...

nampak sedap la angah...nak sket leh tak...poskan ke JB...hehehe...

☆ lieya latif ☆ said...

wah comel2.....geram lak tgk..siap berpolka dot tu hihihi...budak2 sure suke ni kan angah...dah le kalernye kalerful gitu......inti plak sedap2....sure kejap jek licin hah...

apple hijau said...

untung gugurl dpt mama pandai masak nih...:)

gud gud..jgn hemo hemo..

:: Zanna :: said...

wah!! angah cantiknya nak mkn, nak ckit boleh??? eheheh~~

aibaks said...

mmg rajin la ko ngah.. ni yang tak saba yop nak singgah umah ko ni.. haha

AngahSayang2314 said...

cik mot la...jgn ckp macam tue...leh nyer

AngahSayang2314 said...

lynn alamak sian lak angah tengok nanti angah buat angah poskan ye insya allah

AngahSayang2314 said...

lieya tup nanti kalau senang leh la buat yer hehehe

AngahSayang2314 said...

apple eh nie pun rujuk nie hehehe

cHiEydA said...

aritu chieyda ikut resepi char kuew teow akak..memang sedap tp jd kuew teow goreng je sbb kuah die sket..hehe..

tp rase char kuew teow tu memang ade..sedap..mekasih kak..

AngahSayang2314 said...

kak zanna meh la hehehe

AngahSayang2314 said...

aibak bole jer..hehehe kalau jumpa nanti angah bagi kat wife kau ye dia ngandung kan...

rina a.k.a jaijina said...

yang polka dot tu comei..mmg berseni aje buat..akak tunggu resepi ye :)

Ellen said...

wah sedapnya..ellen tak pandai buat ler benda2 ni..hehe

~ PIJA ~ said...

angah..

meh pos sini sikit tok akak..hihiii

munna said...

wah! angah cunnlah apam ni... munna dah banyak kali dah intai2 resepi ni .. tapi belum sampai seru lagi...

iS3 DaEnG said...

wahh...comel laa polka dot tu.. nanti syer resepi erkk..nak try jugak...

Adinda Amy Sensei said...

pandainye angah buat..hehe

Suara Kalbu said...

Huk alohhhhhhhhhhhhhhhhhh somelnya polkadot ni. Bak mai sikit bleh ?

el said...

wahhhh blum bg resepi lg adoiiiiiii hahahah sj jo lah tu kasi leleh air liur den no

Rizziela said...

nak tunggu resepi angah..boleh try buat kat Haziq..mana tau kot2 dia suka makan yg warna warni ni plak kan :D

cHiEydA said...

dah lama nk cube wat apam polka dot tu tp cuba wat apam biase pun hancus..huhuhu..mane tau kalau gune resepi akak ni jd pulak..

nuriz said...

tertarik menarik memang debommm la apam ni heheh

MIZZ SUE said...

perghh! terer ni..nakkkkkk!!

OLick SyaSya said...

angah wt ke..nk resepi bole x..

ieda said...

haaa sedap apam tu anggah .. kalau pandai buat sure boleh jadi punye .. akak nie dah lah x pandai + x der oven tuu yg rasanya beli lagi bagus huhuhu

ps : kdg2 tu kita x nak emo tapi perasaan itu dtg dengan sendirinya .. seperti akak skrg nie ... rasa sedih jer .. bosan pun ada huhuhu

Amy Syaquena said...

tak sabar nak salin resipi nak cuba jugak la hehe..

S..U..D..@..I..S said...

bagus lah angah buat apa sedih2 memanjang...baik wat kuih tunjukan kawan2

tunggu resepi angah...nmpak sedap

nisa said...

wah, xsabar tunggu resepi dr angah..hihihi

LYAfrina said...

angah.. ape kabor?? sht x?? sori lama x dtg.. lya ada poblem baru2 ni:-(

lya x mkn apam.. tp lya suka kek coklat moist ...

kalo sng tlg vote asya blh:-

http://anna-jueanna.blogspot.com/2011/02/jom-pilih-siapa-pemenangnye.html

vote no. 13

tq

Ogy said...

anak2 musti suka ni....mama pun ske gak..nk rasaaa...hehee

CiK QiQi said...

angah..bg la resepi..qiqi nk wt gk..ke..angah de tau resepi nk wt coklat..shre2 le.hehe

AngahSayang2314 said...

cHiEydA alamakk amcam sedap ke??? nanti ye.... angah buat n3 yg ke dua kisah resepi ni... tanggu tauuu

AngahSayang2314 said...

kak rina okkkk hehehe

AngahSayang2314 said...

ellen senang jer try lah...

AngahSayang2314 said...

kak pija nak ke?? leh jerrrr

AngahSayang2314 said...

alamak cun ke?? hahahaa... apa lagi try la... senang jer

AngahSayang2314 said...

is comel ke?? bole jer... nanti yer

AngahSayang2314 said...

amy bole la... tuk tekak sendiri...

YanaMIB said...

comel comel..jgn kata kanak², org besar pn suka tgk kaler² tu..hehe~

AngahSayang2314 said...

sk bole2.. nak ke???

AngahSayang2314 said...

el heheh nak ke..sian el..sorry el

AngahSayang2314 said...

kak ziela bole jer ..senang tunggu yeeee

AngahSayang2314 said...

alamak nuriz nie siap nyanyi lagi yooo

AngahSayang2314 said...

sue nak ke meh sini..

AngahSayang2314 said...

sha2 bole tunggu yerrrr

AngahSayang2314 said...

kak ieda heheh memang sedapppp yummy

AngahSayang2314 said...

amy tunggu yeeeee

AngahSayang2314 said...

su bole.. tunggu yeeee hehehe

Cma Shiema said...

angah...mmg mabeles...x sabar nk tggu resepi...cepat2 upload oke...:p

AngahSayang2314 said...

nisa tunggu yeeeee

AngahSayang2314 said...

alamak lya ye ke... ok2 tunggu ye angah terjah teratak lya hehehe

AngahSayang2314 said...

kak g bole.. meh sini singgah kajang...

AngahSayang2314 said...

qiqi bole2 nanti angah share2 kan yerrrrrr

Rinna said...

Bagus laa Angah rajin ke dapor.. Calon2 ibu dan isteri mithali nie.. :)

AngahSayang2314 said...

yana pun suka ke?? hehehe

AngahSayang2314 said...

cma kau nak bodek no.1 kan?? hehehe

kakchik@ella said...

hai angah, comel sgt apam tu. nnt bila kita dating angah bwk eh. serius tau, nak mcm2 flavour, mcm2 rupa. lawo arr ngah.

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

wah, tomeynyer apam versi angah..
polka dot lg.. =)
menarikkk, ada attraction ghitu..
share r resepi die angah.. mane taw mai angin rajin leh cuba.. =)

Fiqas said...

rajin sungguh la angah ni.. bak la sikit...

C.I.N.T.A said...

wow sedapnye! angah cinta ade tag angah giveaway.. angah jangan lupe masuk yer.. good luck!

Edy Zaidi said...

ppeerrhhh..nk sikit

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

alahaiiiii dapat tengok ajerrr tak leh rasa.... tentu sodapppkan.... siap ade inti lagi... lazat hingga menjilat jari tuuu

PReDicToR said...

menarik je apam tu...n nampak sedap...

Zura said...

sweetnye apam tue..

MamaYatie said...

uuiiii..comey lote polkadot tu yer..nnt share resepinya yer..teringin nak terai

Suhami Ahmad said...

wah wah angah...meletop apamnya

Related Posts with Thumbnails