Monday, February 21, 2011

~ KejAdiAn TanPa Di RanCang ~

Pagi yg indah ini ku serikan ngan sinaran matahari yg cerah & meriah..Namun di sudut hari penuh ngan kekusutan yg pelbagai masalah menimpa..Apa daya yg ku mampu buat..Cuma menunggu & terus menunggu sahaja..
pic from goggle 

Terdapat pelbagai risiko yg perlu ku tempuh untuk mencapai kepuasan diri..Jika diri masih belum puas maka terjadilah satu rona kehidupan.. Untuk mengelakkan segala masalah bukan mudah...lobang demi lobang yg perlu angah tempuhi untuk mengelakkan ia terjerumus ke dalam lengkungan lobang tersebut..
Namun tanpa di undang & di rancang terjerumus jugak angah ke dalam lobang tersebut....
Ia bukan pindaku untuk jadi begini.............Semua kejadian tanpa di rancang....Kuatkanlah semangatku ya allah tuk teruskan kehidupan..amin..

p/s: Dugaan oh dugaannnnnn

41 Budak comei:

Amy Syaquena said...

kenapa nie dear , dont be sad or down amy tau angah kuat..chaiyokk angah!

cikmOt said...

lopak ni besar...bahaya la...

☆ lieya latif ☆ said...

inysaallah angah, kuat kan semangat....dugaan tu utk mematangkan kite.....

uih kalo lopak2 dlm camtu kat kg2 jek byk sebab lori kelapa sawit kuar masuk heheheheeheh

rina a.k.a jaijina said...

sebagai umatNya kite pasti takan terlepas dari dugaan..harap angah & family sabar hadapi ujian dari Nya..

yg penting sentiasa berdoa, supaya hati angah sentiasa terang untuk beribadat ye..

Ogy said...

mama pun pernah terjerumus dlm lopak juga...byk kali, biarpun dh berhati2.....tp bila dh terjerumus ni bagus juga...agar kita lebih waspada..jadikan sbg ikhtibar...

eT said...

huhu...xpaham2...

kakchik@ella said...

kuatkan semangat ngah. cepat kuar dari lubang tu. hihi ..

CiK QiQi said...

Pesanan Dari UPin dan IPIn:

reportlah pda JKR..hehhehee

munna said...

apa dah jadi ni angah... apa-apa pun semoga tabah menhadapi segala cabarab dan dugaan

YanaMIB said...

dugaan mematangkan diri =)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

lebih hati2 lain kali ye angah.musim hujan mmg jln byk berlopak..huhu

LyNn HaMzAh said...

kenapa nie angah? cuba citer sket...

Cma Shiema said...

yu hu...angah...nape ni..ape dah berlaku...
cian kat angah...tabahkan hati ekh...

sarah-najwan said...

sobarrr..ceciter..ceciter..
mungkin dgn sedikit sharing..mana tau bole setel sket..

Encik MamaT said...

angah.. sabar angah.. setiap ujian yang kita hadapi.. sesuai dan mampu kita hadapi... tabah dan bersabar serta redha.. semoga yang terbaik... :>

Zaidah said...

klu dugaan tu sebesar lopak tu memang berbahaya...

ibu qaleesya said...

dugaan buat kita tabah hadapi segalanya.. chaiyok2..

ozzy said...

Assalam..

Kehidupan menjadi kosong sekiranya kita x pernah menempuh segala suka & duka.Itu semua turut mematangkan manusia dlm menempuh hari2 mendatang.
" orang yang bijak tidak akan terjun ke dalam lubang yang sama seandainya dia pernah terjatuh ke dalamnya ".

nuriz said...

mendalam maknanya tu..hidup penuh onak dan duri..sabar dan tabah menghadapinya..

apple hijau said...

Umang aii besar nyer lopak mau lari allignment kete kalau cam nih..hehe

Allah ada dimana2 Angah...mintalah pada Dia.

makdara TERdiva said...

sabor angah..setiap dugaan dan masalah yg menimpa tu semakin mematangkan kita walaupun hakikatnya pahit utk ditelan..

THE LEKAT LEKIT STORY said...

tgk lopak kat jalan tu teringat adik yg excident last month smpai berjahit jatuh lopak besar kat jalan..

apapun angah.. takde kehidupan tanpa dugaan. kita takde pilihan selain menghadapinya.

b.E.L.L.e said...

huhu..nape ni angah?macam tgh down jer..hopefully angah oke. if tgh kusut maybe tu ujian dr Allah. ade hikmahnya yg pasti. sbr ye angah.. =)

Gayahspears said...

be strong ya akak angah..
muahXxx, gayah rindu akak.. maaf ya gayah lame tak terjah akak,.. now bz cket :( akak jg diri ya..
Salam, jaga diri,hiasi peribadi~

Rizziela said...

Semoga Angah terus tabah menghadapi dugaan

aibaks said...

ko masuk lobang ke ngah?

nisa said...

Samala situasi kita skrg, apa pun kena kuat, sabar banyak2 dan sentiasa dekat denganNYA... insyaallah ada hikmah disebalik semua ini...

Adinda Amy Sensei said...

as salam angah...

sabarlah dengan dugaan hidup yang penuh liku ni....mesti ada hikmah tersembunyi yang tidak kita ketahui...sabar yee...

salam kenal yee...

Ellen said...

Napa ni Angah...tak mo sedih2 ya...senyum sket..hehe

makdara TERdiva said...

angah, pg dkt link ni yer..

http://cikmin.com/2010/11/tutorial-live-blogging-dengan-mms-multimedia-message/

POSH76 said...

Sabar sis...semua orang ada masalah...yang penting sabar & bnyk2 berdoa...insyaallah ada hikmah disebaliknya

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

kdg² nk cari kepuasan diri mmg kita kena amik risiko..

MamaYatie said...

angah..pegang tangan kuat2..jom lompat keluar dr lubang tur..iiyyyahhh

jgn marah..melawak jer..semoga semua kekusutan cpt2 terlerai

MIZZ SUE said...

kuatkan semangat akak ok

S..U..D..@..I..S said...

Salam angah ,
orang yang hebat ialah boleh bangun selepas jatuh wpun berkali jatuh


tapi awas jgn terjatuh ditempat sama

Nurhayati said...

setiap yang berlaku ada hikmahnya.

Nora Shahaira said...

sabar ye angah..hidup mmg begitu, dugaan..bykkn berdoa dlm bertawakal

Rinna said...

Bawa byk2 bersabar yer.. cuba tabahkan hati tuh..Kalau boleh bertahan.. cuba laa bertahan ok.. best of luck yer.. :)

ummiross said...

Sesungguhnya Allah bersama2 orang yang sabar..

ieda said...

huhuhuhu sabar yer angah .. akak sedih gak .. sedih bila ada aja dugaan dari allah buat kita .. tapi kita kena kuat kan .. harungi dugaan ini selagi nyawa di kandung badan .. :(

Fiqas said...

sesekali masuk lubang tak pe angah, buat pengajaran utk kita agar lebih hati2 dimasa depan..

sabar la angah, hidup kita ni mmg byk dugaan..

Related Posts with Thumbnails