Wednesday, October 6, 2010

~ WaRiSan AkHir ZaMaN ~

Hari ini angah stop jap cerita family leh???? ye la mesti korang semua dah jelak kan??? asyik cita kita keluarga angah jer kan??? kan???? hari ini angah nak seleweng jap ke arah lain jap.. bole??
Semalam angah terkejut gak titiba jer kawan kat FB chat ngan angah borak punya borak dia kata dia kenal angah dari zaman angah kecik lagi.... lepas tue terus angah gelak bila dia kata kisah zaman kecik2
Ye la.. mana angah tak gelak dah zaman kecik2 di ungkit kembali mesti lah kelakar kan??? hahahahaha.....
uitttt zaman kanak2 angah nie macam lelaki cikit.. tak kira ngan siapa angah bermain permainan janji seronok...hahahaha
Ingat tak nama permainan nie???
Galah Panjang....
Konda Kondi
Baling Tin kalau tak ada tin baling seliper 

inilah permainan angah masa zaman kecik2 dulu tapi kini dah tak banyak dah permainan nie kan??? kan??? kenapa ye..????Mungkin dah moden kot??Walau apa pun angah harap janganlah permainan nie berakhir macam tue saja........

P/S : Thanks Bieta kongsi pengalaman hiduppppppp happyyyyy sangat2 dapat berborak ngan kamuuuuuu hehehehhee.....



38 Budak comei:

ainihussin said...

wahh..tringat men galah pjg dlu kt flat smpai de y berdarah2 sebab dorg y tukang jge 1line tuh 2 org..y nk msok sorg..abes jd tragedi lak..hehe~~

sarah-najwan said...

baling tin akak salu main mase
dolo2..batu seremban aka buah selambut pom sama..

skrg prmainan ini hampir pupus dah..generasi skrg main dlm IT aje..kita pom..hhehe..hepi2 blogging deh...

kakcik said...

Dulu2.. kakcik kalau nak main congkak, korek lubang kat tanah dan guna biji getah. Sekarang ada? :)

Zaidah said...

bebudak sekarang entah tahu entah tidak...macam dah dilupakan permainan tersebut..padahal masa kita kecik2 dulu...itulah permainannyer...

Salmia said...

teringin nak main semua ni lagi.. huhuhu

AngahSayang2314 said...

aini teringat pun ingat tak ingat hehehe

AngahSayang2314 said...

sarah betul tue.. kan dah hampir pupus dah kan???

AngahSayang2314 said...

kak cik sekarang dah tak ada da...canggih da..

AngahSayang2314 said...

zaidah zaman sekarang dah tak ada dah nampak budak2 main kan???

AngahSayang2314 said...

salmia nak buat macam mana kan???

CiK QiQi said...

Angahhhhhh...qiqi dlu ske men galah pjg..hehehhee./konda kondi xmen.tp men jengket2...ABC,cikgu2...lompat getah, janjanjala itik...byk lagi la..tp dak skang kalo suh men xreti da kot

Rizziela said...

Semua permainan yg angah main tu...memang akk pun suka main..memang mencabar kan? tapi syok sangat

Rinna said...

Teringat masa akak skolah rendah dulu2..fames tuh main galah panjang ngan konda kondi..

Main konda kondi laa org baling kayu kena cermin mata akak retak weii..adess.. tapi best sgt kalau ingat masa dolu2.. :)

zulkbo said...

salam..
konda -kondi bunyi pun lucu..he he
budak2 dulu saya suka main "TUJU GETAH"..

AngahSayang2314 said...

qiqi pun merasa gak ye main mainan nie semua hehehe

AngahSayang2314 said...

kak ziela yup memang mencabar syok bangat hehehe

AngahSayang2314 said...

kak rinna memang best kan??? kalau kenang2 zaman dulu2 hehehe

AngahSayang2314 said...

salam...

abg zul tak pernah dengar konda kondi... hehehe

POSH76 said...

I suker game ni...permainan dolu2 lagi besskan

nadia said...

angah, tibe2 trus rasa mcm,
kan best klu bleh jadi kanak2 balik.. =)
tp time kanak2 dulu, siap ckp, xsabar nye nak jadi besar...
masuk u... nk keje.. nak kawin..
ha.. amek ko..
skrg ni, gatal nk kecik balik! huhuhuh

ozzy said...

salam..
teringat kenangan masa zaman kanak2 dulu..kreative mencipta permainan.

Sharinginfoz said...

suka main yang tin tu dapat baling2 kan

hasrunmd said...

Saya adik beradik suka main konda-kondi dulu-dulu...

annfrendly said...

ann suke main galah panjang & konda-kondi & baling selipar ni mase kecik2..

tapi selalu kene buli coz ann paling kecik..heheheh

b.E.L.L.e said...

hehe..suke maen getah yang lompat2 tuh..skang da xjumpe da bdk2 main permainan cmtuh..huhu.

cEro said...

semua penah main...
ade lg, baling selipar, galah pendek,
tengteng, polis sentri, byk lagik..
tp bila kata mende alah ni kt budak skang, diorg akan balas "Apakah itu??"
adoi, diorg tau ps3, xbox, bla bla bla je...

E.d.Y said...

main teng teng ngan baling selipar gak yg best...huhu

Suhami said...

Angah....atok suko entry ni...moh kito tukar2 link...aritu atok terlepas pandang request angah....atok buek dlu yo

AngahSayang2314 said...

posh bestkan??

AngahSayang2314 said...

nadia tue la tetiba jer nak macam dulu2 kan??

AngahSayang2314 said...

abg ozzy tue la teringat kan???

AngahSayang2314 said...

sha bestkan???

AngahSayang2314 said...

has bestkan kalau dpt main kan???

AngahSayang2314 said...

ann pun sama heheh bestkan?? tapi kan tu dulu2 kan???

AngahSayang2314 said...

belle tue namanya zero fine kan??? hehehe

AngahSayang2314 said...

cero betul tue kan??? diorang pasti tak tahu macam zaman kita kan???

AngahSayang2314 said...

edy semua best

AngahSayang2314 said...

suhaimi yola...

Related Posts with Thumbnails