Friday, July 23, 2010

~PeNyaKit ApA Nie ??? ~

Salam jumaat semua..Sebenarnya angah ada cerita nak kongsi2 ngan korang semua ...
cerita nie dah lama nak kuarkan tapi ada jer halangan So hari nie angah cerita gak lah...
Berkenaan dengan penyakit yg gegirl hadapi sekarang!!!!!!!!


Angah pun tak tahu penyakit apa yg dia kena asyik garuk hidung ..
sampai hidung dia gatal la naik segala2 merah berbekas2 hidung dia... 
Lepas tue gi beli ubat kat farmasi org tue kata anak angah kena RESDUNG!!! Apa resdung???
eh biar betul kena resdung???kecik lagi nie anak angah???
Ermm angah tak pergi lagi klinik masa tue. Lepas tue angah pun ambil la ubat tue
Bila dah makan ubat kat farmasi tue angah pun tunggu lah sampai 3 & 4 hari tapi still sama gak.
14hb ari tue angah gi bawa dia gi chek-up klinik kesihatan kerajaan lepas tue angah kesempatan berjumpa doc.Pada masa yg sama gak doc kata gegirl pun kena RESDUNG???Fuhhh biar betul nie sampai 2 org kata anak angah kena resdung!!!angah pun cerita dari A-Z kat doc tue..
Doc kata gak gegirl mungkin kena jangkitan org yg RESDUNG...Dah la angah tak ada resdung macam mana gegirl leh kena????


Akhir sakali angah pun buat keputusan last week bawa gegirl gi KLINIK PAKAR gak la.. 
Dok tue kata macam nie:-


"Doc anak saya nie hidung dia dah teruk"
"oo ye ke?? kenapa ye??"
"Saya tak tahu la doc!! dia asyik garuk jer hidung dia. Saya bawa gi farmasi dia kata anak saya RESDUNG. Bawa gi Klinik kerajaan  ari tue dia kata pun sama. pulak tu saya minta ubat dia kata budak 1thn 3 bulan tak bole makan ubat"
"hahahahahha (doc tue bole gelak) saya tak pernah dengar lagi la budak 1thn 3 bln tak bole makan ubat lak tue ada RESDUNG??"
"Tue la doc saya pun terkejut gak."
"Sebenarnya anak pn tak ada apa2 cuma virus / kuman jer. Tak pe Pn jgn risau saya bagi ubat elok sikit"
"Ok doc tapi doc kalau tak elok gak??"
"Datang sini hari sabtu 24hb kita check lepas tue saya bagi surut refer to hospital pakar ok??"


Ermm macam tue la perbualan angah ngan doc tue.. Baru lah lega hati seorang insan yg bergelar mama

nie pic dia hari rabu yg hingus meleleh sempat lagi ye gegirl pose 

Ada ke patut dia kata RESDUNG???????


Yang klinik kesihatan kerajaan pun satu bukan ke slogan PM dah kata "RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DI UTAMAKAN" so macam mana nie leh jadi doc kat kerajaan?????renung2kan?????


P/S : Sekarang gegirl dah kembali pulih cuma dia selesema yg menggantikan gatal di hidung.. Alhamdullila.....

28 Budak comei:

kakcik said...

Alhamdulillah gegirl dah hilang gatal2 di hidungnya. memng seksa tau kalau gatak hidung, rasa macam nak cabut rendam dalam air panas je! :)

Alaaaa Angah.. slogan siapa pun boleh buat!

kakcik said...

Alhamdulillah gegirl dah hilang gatal2 di hidungnya. memng seksa tau kalau gatak hidung, rasa macam nak cabut rendam dalam air panas je! :)

Alaaaa Angah.. slogan siapa pun boleh buat!

Zaidah said...

biar betul ade resdung...yang doktor tu plak bleh gelakkan gitu...tak baik tau doktor....

Ann said...

hehe terkejut gak, takkan kecik2 lg dh dpt resdung..

Sharinginfoz said...

harap2 semuanya ok ya

Zura said...

kelakar plak..

Lagenda said...

erm..biasanya klu gatal2 idung tu mmg ar resdung. Apapun better tnya pakar yg betul2 pakar!

AngahSayang2314 said...

KAK CIK BETUL KATA KAK CIK SAPA PUN BOLE BUAT KAN?? ALHAMDUHLILLA DIA DAH OK DAH

AngahSayang2314 said...

ZAIDAH TUE LA PASAL TAPI TAK ADA RESDUNG PUN DOC TUE GELAK PASAL LUCU

AngahSayang2314 said...

ANN TUE LA PASAL KAN???

AngahSayang2314 said...

SHA THANKS

AngahSayang2314 said...

ZURA KELAKAR KAN??

AngahSayang2314 said...

THANKS LAGENDA

pawaka19 said...

pelik juga..kecik2 kene resdung..papepun alhamdulilah..gegirl kak ngah da elok

pawaka19.com
"Review Tekken (2010) : Survival is No Game"

.cikfasya.(◕‿◕✿) said...

hehe..tomei..ade ke patut resdung bdk kecik camtu...

take care gegirl...!

NICK IRFAN said...

hmm.. klinik kerajaan ni bkn nk kutuk tp x thu la mcm sy kan kena kelinkata kan? akaka ada tgk dlm entry sy sblm ni sy pegi klinik doc kata nnt dtg lagi mcm thu2 je sbb mmg naik lagi byk!!! sy geram sy pegi je farmasi makn ubat dia sapu2 krim dlm dua hari elok jer... jd kesimpulan klinik kerajaan er... er... no komen.. ape2pun pegi je doktor pakar atau farmasi

NICK IRFAN said...

hmm.. klinik kerajaan ni bkn nk kutuk tp x thu la mcm sy kan kena kelinkata kan? akaka ada tgk dlm entry sy sblm ni sy pegi klinik doc kata nnt dtg lagi mcm thu2 je sbb mmg naik lagi byk!!! sy geram sy pegi je farmasi makn ubat dia sapu2 krim dlm dua hari elok jer... jd kesimpulan klinik kerajaan er... er... no komen.. ape2pun pegi je doktor pakar atau farmasi

SHIMA said...

hehe...gegurl angah sama cam alisya..dok klinik pon ckp resdung gak...tp sbnrnya bkn ar..

hr tu last check up alisya kat pead.,doc advice suh jgn pakai langsir tebal3 coz serap habuk..persekitaran mmg kena sentiasa bersih..kita ni kena rajin kemas supaya kat umah x habuk.

mcm alisya lg teruk kena pastikan sume tmpat x habuk..tmpat tidur dia kena beli speacial tau..huhu

zulkbo said...

salam..
alahai keciannya baby gatal hidung..alergy bau sambal belacam maknya buat kut?he he..

ain fathihah said...

hehe memang pelik la budak kiut macam tu kena resdung. mujur bukan...hehe

tp comei agaknya budak2 kecik garuk2 hidung begitu..

annfrendly said...

isk... adeke dorang ni.. ntah tahu ke tak.. main cakap aje kena resdung.. nasib baik angah gi klinik pakar...
kesian gegirl..

AngahSayang2314 said...

pawaka thanks dia dah sihat dah..

AngahSayang2314 said...

thanks untie fasya.. hehehe

AngahSayang2314 said...

nick entah la.. sukar untuk di ungkap ermmm paham2 sendiri la...

AngahSayang2314 said...

shima ye ke??? ermmm kalau macam tue kita serupa hehehe

AngahSayang2314 said...

abg zul hahahhahaha.. kelakar la abg zul nie

AngahSayang2314 said...

ain pelik kan????

AngahSayang2314 said...

ann tue la pasal susah la diorang nie..

Related Posts with Thumbnails