Wednesday, July 7, 2010

~ PeNjElAsAn RaKyAt 1 MaLaYsia ~

Ermm kenapa tajuk ari nie skema tul la... angah bukan apa cuma nak kongsikan pada korang..
Sebelum2 nie.. bila angah pikir2 balik betul gak??? sebab angah baru2 nie gi la 1 tempat show room kereta terdengar la perbualan rakyat malaysia berbicara....


M = melayu
C = cina
I = india
S = sales 


curi dari mr.goggle 

bila sampai di kedai tersebut just tengok2 lepas tue datang la seorang rakyat M

M= Berapa ini kereta?
S = Encik ini kereta murah aja encik...
M = Monthly berapa ?
S= sebulan sekian2 encik..
M = Ini downpayment berapa?
S= ooo downpaymant macam biasa encik..
M= kalau monthly murah saya ambil nie ..
S = ok..ok... kita bincang di sana..



Selepas tue terdengar la pula seorang customer yg bergelar rakyat I pula

I= aiyoooo.. banyykkk kecik nie keleta?
S= ya encik..bole saya bantu?
I = eh saya mau tanya kerete  nie berapa org bole muat?
S= 4 orang encik..harga pun berpatutan..
I = saya mahu kereta kecik tapi bole ramai naik ini kereta..
S= aiyoo encik kalau macam tue ambil kereta itu la..
I= tak mau saya mahu kereta tapi ramai bole muat..



Kemudian terdengar lak rakyat c pula....

C= cantik nie keleta..
S= ya encik may i help u?
C= saya mau tanya nie keleta berapa bole pelegi?
S= oo laju encik..
C = ini keleta 200km/j bole pelegi ka?
S = oo ya encik ada banyak lagi encik model kereta?
C = aiiiya saya mahu keleta bole pergi jauh meh.. kasi enjin laju punya.. halaga tala hallnya..
S= Jom kita bincang encik..

Begitu lah perbualan M,I & C bila tiap kali angah pergi ke kedai kereta / show room baru..
Alahaiiii manusia.. macam2 ragam rakyat ye, yang angah dengar
Tergelak angah dengar bila angah cerita ngan hubby...... 
India berapa muatan, Melayu berapa monthly, & cina berapa laju engin..

Cuba korang renung2 kan betul tak?????


17 Budak comei:

Rizziela said...

Angah tengah servey harga kereta ker

kakcikseroja said...

Salam..

angah pulak nak kete yang macamana?

LYaFRINA said...

heheheh.. betul tu.. sesuai sgt la..
org melayu kita mstila pikir budget nk byr bln2...
india tu ramai sgt keturunan dia kot.. suka thimpit-himpit cam kat india tu..
cina..cam biasa r.. gaduh sokmo.. nk cepat sokmo.. heheheheh

teringt pasaraya TMC kat mesra mall... smpai skarang x tau mkna d sebalik TMC tu.. tp kt org sibuk kata
Tamil Melayu Cina... betui kot

Ann said...

india ramai famili...
cina kbykannyer kaya..
melayu kene ikut kemampuan...

mcm2...

Zura said...

hhehe...india dasar suke sumbat ramai2...melayu nmpak nau nk yg murah je...cina suke bwk laju2...

annfrendly said...

betul tu angah.. ann sokong.. banyak orang banyaklah ragam.. kalau kerja bahgian sales kena sabar gan kerenah manusia.. takleh pening-pening..heheheh

pawaka19 said...

huhu..kisah benar ke kak ngah?..kalau 'I' tu sy mmg kureng skit..byk songeh..sbb sy dulu pernah keje jual2 brg ni..diorang nak murah..tp benda bgus..pastu tnya byk2..tp tak nak beli..

New Entry Pawaka19 Dot Com

"Manuskrip Adoft Hitler Sewaktu di Penjara , Di lelong"

E.d.Y said...

wow..nak beli kete baru ke?hehe

AngahSayang2314 said...

Ziela : tak de la.. saja2 jer gi tengok2 tapi kalau betul apa salahnya hehehe

AngahSayang2314 said...

kakcik: w'salam..kereta macam mana yekkkk?? hehheeh tungguuuuuuu

AngahSayang2314 said...

lya: tul ke lia kalau macam tue tul la tu tmc tue..

AngahSayang2314 said...

ann: betul kata ann..
macam2 ragam

AngahSayang2314 said...

zura: tahu tak pe...

AngahSayang2314 said...

annfrendly: tahu tak pe ann hehehhe

AngahSayang2314 said...

pawaka: betul tue dik nie memang benar2 belaku la.. tak caya tanya la org selas...

AngahSayang2314 said...

edy: insya allah ada rezeki nanti hehehe

NICK IRFAN said...

ha! sy pun dapat jgk cte ni dlm e-mail... tp mmg bila baca mcm logik je pandai dorg buat kajian... hehe

Related Posts with Thumbnails