Thursday, July 22, 2010

~ BiNaTaNg BeRtAnDaNg Ke RuMaH ~

Pernah tak korang lihat rama2??? hehehe angah bukan apa cuma nak tanya pada korang jer.. ye la sapa yg tak pernah lihat rama2 betul tak?? mustahil la tak pernah lihat rama2..Ok berbalik kepada tajuk di atas angah nak tahu jer kalau2 korang semua tahu bole la bagi tahu angah ye...
Korang layan gambar nie dulu..
Gambar dari goggle 

Korang mesti pelik kan kenapa angah letak gambar nie.. Macam nie biasanya yg angah tahu tafsir la.. memang betul2 terjadinyer lah..Orang kata kalau kita gatal tangan kanan tandanya kita akan terima duit..maksudnya duit akan masuk.. Kalau sebelah kiri lak orang kata duit akan keluar...eh memang betul la pada pendapat angah sebab ia benar2 berlaku. Kiranya ia bagi petanda la.. Mungkin kebetulan kotttt.. wallahualam.. tak bole caya sangat benda2 macam nie tul tak????

Gambar dari goggle 

Tapi  kalau binatang seperti di atas datang ke rumah kita apa lak petanda??? Owhhh maknanya ada rezeki masuk kan?? @ lebih di kenali ada org nak datang rumah tul tak???? Tapi yg peliknya kalau rama2 warna putih datang kerumah apa lak petanda???? Lak tue dah 2 kali angah jumpa?? 
1st angah jumpa ia datang masa angah duk basuh baju kat depan tiba2 dia datang depan angah..
2nd lak masa angah gi shopping mall kat pintu luar lak dia datang hinggap kat angah juga......lama gak la masa tue angah tunggu sana binatang tue pun turut tunggu bila angah beredar dia pun beredar sekali.... jadi sekarang nie angah nak tanya korang semua... tahu tak apa tanda2nya???
Angah muskil la rama2 warna putih yg datang.. apa tanda yekkkkk????? Ada sapa2 tahu tak???? 
Pleaseeeeeeeeeeeeeeee

20 Budak comei:

Afzainizam said...

salam dihulur tanda persahabatan,
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

wahhhh ada bunga kut dalam rumah tu yang rerama datang menjenguk sampai kedalam rumah tu.... alahai anak angah kecik lagi kan... sapalah yang nak datang meminang anak angah tu ye.... mungkin petanda ni 25 taun lagi kut baru jadi... eeehhh anak angah tu lelaki ke pompuan ye... tak perasan lah plak...

hah itu semua metos aje... dongeng orang tua.. paasal dulu dulu masa kat umah kampung aku pernah ada serangan rerama datang masuk dalam rumah dalam jumlah yang banyak.. pastu bertelur agaknya jadi ulat bulu... habis satu rumah gatal-gatal..sampai buat repot kat pej kesihatan suruh buat pencegahan vektor. yang datang tu pegawai kesihatan untuk sembur racun nak bunuh ulat bulu...

kakcikseroja said...

Kakcik terbalik pulak.. kalau tapak tangan kiri gatal, tanda nak dapat duit. Malangnya, dah lama tapak tangan kiri ni tak gatal! :)

Rizziela said...

setahu akk lah..
kalau rama2 masuk rumah..memang petanda ada orang nak dtg umah kita..pembawa rezeki

Tak tau plak kalau pasal warna untuk rama2 tu

AngahSayang2314 said...

nizam tak tahu ke?? adoiss pening la kepala angah adoiiii

AngahSayang2314 said...

kak cik ohh yer ke???

AngahSayang2314 said...

kak ziela kalau rama2 biasa tue angah tahu tapi warna putih tue ermmmm

Amy Syaquena said...

mungkin secara kebetulan je kot..angah jangan la fikir sangat

Kamsiah said...

salam
umah akak rama2 biasa masuk...sbb depan /laman rumah byk pokok bunga...lepas bertenggek kat bunga...tersesat masuk dlm umah...akak ada jugak usik anak2...huhhh sapa nak masuk meminang ni...?

Ann said...

erm xnah tau pasal benda ni...

tp mesti pelik kalo jmpe rama2 yg sama warna 2x

hentakbelipat said...

mngkin rama2 tu dtg nk buat saang kot...ad ke rame2 bersarang..hehehe..tu mitos bagi saya.

pawaka19 said...

@afzainizam - wah dpt anak lelaki? okla tu kak ngah

Motokarok Blogspot

"Perodua Myvi Pink LE"

zulkbo said...

salam..
moga semuanya petanda
baik belaka..kerana yang
baik semuanya dari Allah.
wallahualam..

M a W a D D a H said...

ntah la plak kalu rama2 putih..biasanya kalu rama2 msuk umah, org kata ada orang nak dtg umah...

E.d.Y said...

ada hantu nak datang..hehe...

jgn percaya sngt la..semua tu karut..khurafat kalau percaya...

Mr.Z said...

em rasanya dah slalu dah dengar perumpamaan rama2 dtg rumah.. ntahla.. rasanya x elok percaya benda2 ni kan..

ieyda ♥ emiey said...

jangan pikir pelik2 angah..mungkin dier sesat tu..hihi
dier tanyer angah mcmna nak balik tu..tapi kita mana paham bahasa rama2 kan..hihi
"mungkin betul ada rezeki nak masuk..sape tau kan" :)

NICK IRFAN said...

yg pasal tangan sy sokong! sbb sy pun slalu kena mmg btol dpt/kluar duit... hehhe x thu kebetulan atau btol? tp yg rama2 putih? x thu plak?

b.E.L.L.e said...

nak dpt org baru kot...bile lgi gegirl nak dpt adik kan?hehe.

Amy Syaquena said...

salam di hari jumaat...

amy datang nak baca entry baru angah x update lagi ye..x pe petang nanti amy datang lagi ye daaaa...

annfrendly said...

ann cuma tahu kalau rama-rama hinggap kat dalam umah maknanya ada orang nak datang.. kalau kaler putih tu tak tahu pulak ape maksudnya

Related Posts with Thumbnails