Wednesday, April 20, 2011

~ PerTua KeGuGuRan RamBut ~

Sebelum nie ada n3 tentang rambut yg angah storry kan?? ye angah nak kongsi2 kisah penawarnya...
Sebelum ini adalah angah terbaca 1 -2 buku tetiba angah ternampak kisah penawar rambut gugur...
untuk menghilangkan rambut gugur angah nak korang cari kacang hijau...
Kenal tak?? kalau tak kenal yg org biasa buat bubur kacang hijau tue... yg macam nie..
pic from goggle

Kenal kan??? ok caranya senang jer...Korang ambil kacang hijau dalam 2 genggam kemudian rendamkan ngan air..biarkan ia semalam kemudian ambil air tersebut lumurkan kepada rambut...Senang kan???
bole lah korang cuba di rumah... tapi ingat 1 minggu mesti buat 3kali yer...oppsss korang tanya angah yer...
hehehe angah sendiri pun tak mencuba lagi baru jer dapat apa pun jom sesama kita cuba yer.....
Selamat mencubaaaaaa.....

p/s: mmmm sabar jer la... apa lg si nyonya nie..bikin angah hot pagi2 nie.... 

26 Budak comei:

Amy Syaquena said...

Amy ada masalah keguguran rambut , so pasni nak cuba la..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hmm..nak cuba laa.. sbb rambut cikmoon mudah gugur klu rambut dah panjang lebih paras bahu..

DKosongLapan said...

rugile angah kalo dibuat bende ni.....kalo dibaut bubor lagi besttt.....mabelesss

POSH76 said...

tips yang bagus nanti nak cubalah TQ

Zura said...

ambik air je ye angah...kacang nye tue boleh smbung masak buburlah erk..hehehe..

ZZnoor said...

menarik ni...i shud try..
thanks angah!

cma shiema said...

cma ade baca gak pasal petua ni..tp cma berkelemumur..gugur x sgt..angah ada petua yg terrbaekk utk hilangkan kelemumur x??kongsi2..

nie..ade tag utk angah..join ye..

http://cmashiema.blogspot.com/2011/04/diariummi-giveaway.html

diana said...

tolong lempang kan nyonya tu untuk saya..
hahahahah

apple hijau said...

thanx Angah untuk petua ini. harus dicuba dong... :D

Hanis Azla said...

thanks angah utk petua ni.. nnt boleh cuba..

munna said...

masalah ni mmg teruk lepas beranak ni...mmg gugur teruk.. dah tak tahan sgt..kak munna potong pendek terus

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

owh..guna air jek..mudah2..tq angah

ummiross said...

waa bagus ni Angah, sharing is caring...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

h try ni..
mmg sy de masalah tu gop, asal sikat, byk yg lekat.. huhuhu
dh jenuh tuko syampoo.. ;-/

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

oh angah ms kecik² dulu mak sy salu buat ini kat rambut sy..ada logiknya sbb kacang hijau kan menyejukkan..keguguran rambut mungkin akibat kepanasan akar rambut..jd air kcg hijau tu boleh sejukkan akar rambut lalu elakkan dr gugur..

kakchik@ella said...

Senang je petua dia kan angah tp kita yg nk mengamalkannya ni susah!! hahaha ..

zaidah said...

berkesan tak angah....klu berkesan nak cuba jugak..rambut nie banyak sangat gugurnyer

MrS. F!zA said...

walah mmg berkesan ke?kita pnya rmbut ni mmg kuat gugur tau..mencik +sedih!

alinac lover said...

YONG PERNAH CUBA

Miecyber said...

Air dia kita sapu rambut..
Kacang dia kita boleh buat bubur kacang isi durian kan...Nyummyy...

Top 10 negara sihat

S..U..D..@..I..S said...

air rendaman lumur kat rambut dan kacang tu masak lah bubur....2 in 1

[p@kcikLie] : [ mamaDiana] said...

haa elok la tu..bole buat bubur lps rendam tu....

npk mudah sgt..TQ angah.

p@kcikLie

e.l.i.z.@ said...

seb la rambut eli x byk sgt gugur..sbb eli ni mls nk try :P

nuriz said...

umur dah makin bertambah ni..rambut pun dah mula nak gugur byk huhu...takda santan guna kcg pun ok le

shark said...

kne tunggu testimoni dr org ramai dlu..
hehe
x brani nk mencoba coba

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
Honda ex5 dan Honda wave

woooooo ni masalah kaum lelaki lahhh... tak yah buat kat yun nam hair care

Related Posts with Thumbnails