Friday, September 17, 2010

~PeMbUnUhAn kEjAm SoSiLaWaTi & HaSil JuALaN TaNah RM 29 JuTa ~

Wah rasa lama angah tak tengok blog nie kan??? dah bersawang agaknyer....ooooohhhh no... angah mesti update blog nie balik..ye la...banyakkkkkkkkk story yang angah nak kongsi ngan korang semua...bak kata org biar lambat asalkan selamat hehehe....sebelum tue belum terlambat lagi angah nak ucap pada korang semua SELAMAT HARI RAYA....almaklumlah raya kan sebulan... pada yg memberi ucapan pada angah terima kasih bebanyak kat korang semua.. sudi gak terjah blog angah yg bersawang nie kan???ooo Sebelum tidak lupa gak angah nak ucapkan SALAM TAKZIAH pada ahli keluarga  Sosilawati moga rohnya di cucuri rahmat, amin..
Bertapa zalimnya.. org yg membunuh arwah sebegitu rupa sungguh menghayat hati & perasaan apa yg bole di katakan semoga cepat2lah selesai kes sosilawati ini..


Baca artikal dari berita harian:-  




LOKASI kes pembunuhan Sosilawati dan tiga individu lain di Ladang Gadong, Tanjung Sepat. pic from BH




KUALA LUMPUR: Pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga rakannya dikatakan dirancang rapi oleh suspek utama kes itu selepas timbul masalah wang hasil jualan sebidang tanah di Pulau Pinang milik mereka dan dua lagi rakan kongsi.

Tanah seluas 12 hektar bernilai RM25 juta itu dibeli secara kongsi oleh keempat-empat mereka pada 24 Mac 2008 dan dikatakan dijual kepada seorang ahli perniagaan di Selangor pada harga RM29 juta, tahun lalu.

Pembelian dan penjualan tanah itu difahamkan dikendalikan sepenuhnya oleh suspek utama yang juga peguam dan bertindak sebagai broker berikutan pengalaman luasnya sebagai pengamal undang-undang, terutama dalam urusan berkaitan jual beli tanah.
Seorang rakan kongsi tanah itu memberitahu Berita Harian, mereka membeli tanah tepi pantai berkenaan untuk tujuan pelaburan dengan Sosilawati menjadi pelabur terbesar.

“Atas persetujuan bersama, kami berempat termasuk suspek berkongsi membayar modal RM2.5 juta sebagai bayaran pendahuluan 10 peratus untuk membeli tanah itu. 

“Apabila tanah itu dijual pada 2009 dengan harga RM29 juta, kami sepatutnya berkongsi keuntungan RM4 juta, bagaimanapun kami tidak menerima pulangan yang dijanjikan daripada peguam terbabit sehingga kini, kecuali modal,” kata ahli perniagaan bergelar Datuk itu yang tidak mahu namanya disiarkan.

“Kami pernah bertanyakan hal itu kepada suspek, namun dia memberikan alasan proses penjualan tanah belum selesai... ada kaveat ke atas tanah itu menyebabkan proses menukar nama tidak dapat dilakukan tanpa perintah mahkamah. 
“Malah, suspek sentiasa menjelaskan kepada kami bertiga proses itu bukan mudah dan mengambil masa kerana membabitkan banyak prosedur mahkamah, selain meminta kami bersabar,” katanya.

Ahli perniagaan itu berkata, kali terakhir mereka berempat bertemu kira-kira dua bulan lalu bagi membincangkannya, bagaimanapun suspek memberi alasan urusan berkenaan belum selesai.

Beliau mengaku mereka berempat sebagai rakan kongsi selalu berhubungan melalui telefon.

“Saya terkejut membaca mengenai kehilangan Sosilawati, disusuli berita pembunuhannya yang dikaitkan dengan peguam kami. Lebih mengejutkan cara Sosilawati dibunuh bersama tiga yang lain,” katanya.

Sosilawati, pengasas produk kecantikan, Nouvelle Visages; pemandu peribadinya, Kamaruddin Shansuddin, 44; perunding kewangan CIMB cawangan Kampung Baru, Noorhisham Mohammad, 38, dan peguamnya, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dipercayai dibunuh dan dibakar di sebuah ladang di Banting sebelum abu mereka dibuang ke dalam Sungai Panchau, pada 30 Ogos lalu.

Sementara itu, seorang lagi ahli perniagaan bergelar Datuk berasal dari Selangor mengesahkan beliau yang membeli tanah berkenaan pada harga RM29 juta daripada mereka berempat, tahun lalu.

Beliau yang meminta identitinya dirahsiakan, bagaimanapun menjelaskan bayaran tanah itu masih belum selesai sepenuhnya berikutan prosedur mahkamah.

“Setakat ini, saya sudah membayar wang pendahuluan 10 peratus (RM2.9 juta) dan hanya menunggu proses kelulusan untuk bayaran penuh,” katanya mengesahkan sudah menerima beberapa dokumen daripada suspek berhubung pembelian tanah itu dan percaya semua proses mengikut saluran undang-undang.






P/S : Macam2 angah dengar kes sosilawati nie tapi angah tak nak mengaibkan org biarlah angah saja yg tahu...Tapi betul ke????

5 Budak comei:

eyemeroll said...

Kalau jiwa dah tamak harta. Hati dah hitam. Ni la jadinya.

pawaka19 said...

mel baru je nak jadi kan mentor dalam menjadi usahawan..kenape la manusia sering dengki mendengki

New Entry "Buah Vanilla Sekilo RM 1,500"

E.d.Y said...

mmg teruk brtul india ni

NICK IRFAN said...

sian sosilawati tu... harap2 pembunuh dia di beri hukuman setimpal!

Amy Syaquena said...

salam angah..

selamat hari raya.
sedih sangat dengan apa yang menimpa keempat2 mangsa..semoga penjenayah tue menerima hukuman yang setimpal...

Related Posts with Thumbnails