Wednesday, October 21, 2009

~ MEE MEGGI CEPAT DI MASAK MUDAH DI MAKAN ~

WAH..WAH..WAH.. mentang2 la angah tak update dah berapa hari ni... lupa kat angah ye... Ok la sekarang nie angah nak ceritakan cara2 nak memasak.. apa dia n 3 angah je dah tahu apa dia kan?? k jom ikut angah kita masak "mee maggi cepat dimasak mudah dimakan" haaaaahaaahaaa......
Hidangan untuk 2 orang makan
Bahan-Bahannya
1. Sediakan 2 mee maggi kari
2. Telur 1 biji
3. 6 biji cili api (bg yg kuat pedas la..)
4.Bawang merah di hiris halus
5. 1 sudu serbuk kari
6. 2 ekor sotong dah siap siang ( & di rebus dahulu utk hilangkan hanyir)
7. Sedikit sayur sawi
8. 2 sudu minyak
9. 3 gelas air
Bahan hiasannya:-
Timun
cili masak
bebola ikan yg telah di goreng
Cara2 memasaknya....
1. Mula2 panaskan kuali kemudian masukkan minyak masak setelah minyak dah panas.
2. Kemudian masukkan bawang merah yg telah di iris.
3. Masukkan cili api yg telah di ketuk. 4. Masukkan pes meggi kari & 1 sudu kari ayam tumis sekejap sehingga naik bau 5. Masukkan air & kacau pelahan2,Kemudian masukkan telur (bg yg suka hancur boleh la kacau terus telus itu.
6. Setelah itu masukkan sotong yg telah di rebus tadi,kemudian masukkan mee meggi & sayur.
7. Angkat mee meggi tadi kemudian hidangkan dengan bebola ikan yg telah digoreng & hiaslah sebegini rupa ha..ha..ha... anda rasa terliur tak nak makan mee meggi angah nie..Ye la angah buat mee meggi nie bukan apa hubby angah nak makan sambil2 tu angah apa lagi buat la untuk nak masuk peraduan mana la tahu dapat jadi tempat pertama kan?kan?kan? kepada korang2 yg membaca blog angah meh la cuba resepi baru perhhhh pasti menjilat jari punya..........

3 Budak comei:

**Bila Comel Jadi Comot** said...

wah meggi sedapnyer comel suka feberet lagi nak2 buat kaw2 pedas..yumyum i like

annfrendly said...

nyum2..
sedapnye...
nak kena try resepi ni...

AngahSayang2314 said...

nyum2 memang sedap
cuba la

Related Posts with Thumbnails