Thursday, August 20, 2009

Pengalaman hidup aku......

Aku terdetik dengan pengalaman hidupku yg mengisahkan seorang perempuan tua yg bernama CS yg memarahi diriku ini kerana tidak dapat memuaskan segala permintaannya. CS memarahiku dengan penuh perasaan sehingga tidak dapat memaafkan segala kemarahannya terhadapku. Aku tidak mengerti mengapa CS bersikap sedemikian sedangkan hanya perkara kecil ia memarahiku. Aku terima dengan hati terbuka kerana aku berfikir sejenak sedangkan dengan menantu2 nya sendiri pun dia boleh buat inikan pula aku orang luar mustahil tidak. Segala kemarahannya ini habis dijaja dengan orang yg rapat disekeliling keluargaku, malahan di kampungku sendiri habis segala ceritaku juga dia jaja. Habis air mukaku dengan segala tindak tanduk yg dilakukannya demi menjaga nama baiknya sendiri (CS). Aku tidak mengerti mengapa CS bersikap sedemikian sedangkan dia sudah lebih matang dari pengalaman hidupnya sanggup dia lepaskan segala2 nya demi menganggap dirinya tidak bersalah sedangkan aku di sini hanya mendiamkan diri. Hampir semua orang yang rapat dengan keluargaku bertanyakan hal sedemikian. Ku sangkakan perkara sedemikian sudah kembali tenang dengan kelahiran anakku tetapi tetap berpanjangan. Sedangkan sebelum kejadian tersebut aku telah bercerita dengan abahku sendiri sebagai orang perantaraan menyampaikan berita ini, Pabila hari kejadian CS meletakan aku sebagai status yg ada. Sehingga kini CS & suaminya tetap membenci ku sampai bila2 kerana tidak dapat memuaskan segala permintaannya. Aku tak mampu mengaibkan hal CS dengan orang disekelilingnya, malah aku hanya mampu berdoa kepadanya yg maha esa. Jika aku mengaibkan hal sedemikian ia boleh menambahkan dosa kepada umat2 yg ada . Aku hanya boleh berkata "AKU TIDAK AKAN MEMBALAS ATAS SEGALA KEJAHATANNYA TATAPI TUHAN YANG MAHA ESA AKAN MEMBALASNYA TIDAK DI DUNIA MUNGKIN DI AKHIRAT NANTI" INGATLAH KITA DATANG KEPADANYA & KITA KEMBALI KEPADANYA JUA.........

0 Budak comei:

Related Posts with Thumbnails