Thursday, August 27, 2009

Ramadhan yg ke- 5

Ramadhan.....Ramadhan.... ehm... mesti terkejut tengok domino's pizza ni. Mana tak nyer ni kan bulan pose mesti la... terliur tengok makanan yang ada depan mata ni kan?Sebenarnya aku bukannya apa & bukan nak buat orang terbantut ngan pose diorang,cuma aku nak cita sikit ni kisah semalam aku buka pose ngan keluarga mak mertua aku ehmmmmm... tak sangka dapat gak suami aku makan pizza ni ... Sebenarnya dia dah lama mengidam nak makan pizza ni.Aku jer malas nak layan masa aku dalam pantang lagi dia nak makan tapi aku buat kejutan semalam dia pun gelak jer semalam masa aku call dia... Hari yang ke-5 pose sebenarnya bukanlah aku makan domino's pizza nie jer aku makan nasi gak tak kan la aku ngan keluarga aku nak makan makanan orang barat kot...ehhhhhhh tak.. patut..tak patut... Walau apa sekali pun nasi di utamakan dalam keluarga aku ni.Tapi bukan aku jer korang pun sama gak kan...kan...kan....???? Ni cita sikit nampak tak bekas kotak Domino's pizza tu em... macam orang tamak lagi sampai 3 bekas lagi... sebenarnya bukan aku tamak.Cuma semalam rezeki aku jer 1 kotak kecil tue aku dapat percuma semperna birthday aku last week,aku ambil perisa Aloha. Lepas tu aku dapat coupon Beli yang besar percuma yang sedang maka aku hanya bermodalkan RM 34.80 jer......
ini aloha Chicken Seafood delight
Spicy sambal
Buah dukong langsat
ehmmm yg ni makanan bapak mertuaku Mata Kucingggggggggggg
he...he...he... tue makanan masa nak buka diorang tu dah tak sabar dah nak makan
Lagi2 yang ni tauke air nie belum masuk bang dah duk kat depan nasi.. mana tak nyer nampak pizza punya pasal...Tapi kan aku respect ngan keluarga mak mertua aku ni bila cakap jangan beli & buat makanan banyak2 time buka kerna ada pizza mereka pun tak buat hanya tertumpu pada benda yang ada jeerrrrrrrrr........ ialah mana tak nyer kan..kan.... dalam kitab pun ada kata "JANGAN IKUT NAFSU SANGAT , MAKANLAH BERPADA-PADA" betul tak?
terliur tak tengok ikan masak pedas , tempoyak ikan kembung & taugeee goreng kicap tue semua hasil nurkilan suamiku & mak mertuaku.....ngeh3 Semalam suamiku kedapur masak IKAN KERAPU MASAK PEDAS & IKAN KEMBUNG MASAK PEDAS... Fuh......rasa macam ada jer kat dalam mulut ni...Alamak pose la... batal la... pulak kan cita lebih...lebih pasal makan... ha...ha..... dah cukup2 la sampai sini jer dulu yer.... aku nak cari lagi bahan2 yg bole kongsi ngan korang dalam bloq aku nie lagi... ok cau...... cin...... cau.....

0 Budak comei:

Related Posts with Thumbnails